Δολιοφθορά που έκλεισε τις οθόνες της πολιτικής και της πολεμικής αεροπορίας! Μπορεί να χαρακτηρισθεί σύμπτωση η άμεση εμφάνιση τουρκικών πολεμικών στο Αιγαίο; Τεράστιες ευθύνες και σχεδόν βέβαιη ανθρώπινη παρέμβαση, τύφλωσε τα Ελληνικά ραντάρ και εξέθεσε σε θανάσιμο κίνδυνο όσους εκείνη την ώρα πετούσαν…
Του Κώστα Χαρδαβέλλα
Τριάντα χιλιάδες επιβάτες, 150 αεροπλάνα που πετούσαν στον ελληνικό ουρανό λίγο μετά τη μια τα ξημερώματα της Πέμπτης και για 8 αγωνιώδη λεπτά, έζησαν ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.
Ήταν τα 8 κρίσιμα λεπτά που έπαθαν μπλακ άουτ όλα τα ραντάρ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και βρέθηκαν 150 αεροπλάνα να πετούν εντελώς στα τυφλά μες στη νύχτα και χωρίς καμία καθοδήγηση από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Από εκείνη την ώρα και μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευή υπήρξε κατάρρευση και των ραντάρ ελέγχου και του FIR Αθηνών που για 11 ώρες παρέμεινε «σκοτεινό» στη μισή του έκταση χωρίς να μπορούν να το ελέγξουν τα «μάτια» της πολεμικής αεροπορίας.
Σε αυτό το διάστημα παρατηρήθηκε αθρόα είσοδος πολεμικών αεροσκαφών της Tουρκίας (κυρίως φωτογραφικών) που βρήκαν μια μοναδική ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τις πτήσεις τους σε απαγορευμένους ελληνικούς εναέριους χώρους καθώς δεν τους «έβλεπαν» τα ελληνικά ραντάρ.
Ήδη με απόλυτη μυστικότητα αξιωματικοί της ΕΥΠ και του δεύτερου γραφείου πληροφοριών κάνουν έρευνα για να διαπιστωθεί τι και ποιος προκάλεσε το μπλακ άουτ στα ραντάρ της πολιτικής και πολεμικής αεροπορίας.
Ερευνώνται 3 εκδοχές:
Πρώτο: Περιστατικό τυχαίο και μη αναμενόμενο πρόβλημα λόγω βλάβης στο σύστημα ηλεκτροδότησης του κέντρου ελέγχου Αθηνών-Μακεδονίας που βγήκε έτσι εκτός λειτουργίας (αυτή είναι η κυβερνητική άποψη).
Δεύτερο: Αναμενόμενο περιστατικό λόγω «γερασμένου» συστήματος λειτουργίας των ελληνικών ραντάρ (το περίφημο σύστημα PALLAS) όπου εγκαταστάθηκε το 1985 και αφέθηκε από τότε στη τύχη του (άποψη των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας)
Τρίτο: Σαμποτάζ με παρέμβαση ανθρώπινου παράγοντα στο κεντρικό σύστημα ραντάρ του Ελ. Βενιζέλος.
Ήδη επίσημα η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Ελένη Ράικου μετά από εντολή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση ξεκίνησε κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα.
Τριάντα χιλιάδες επιβάτες, 150 αεροπλάνα που πετούσαν στον ελληνικό ουρανό λίγο μετά τη μια τα ξημερώματα της Πέμπτης και για 8 αγωνιώδη λεπτά, έζησαν ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο.
Ήταν τα 8 κρίσιμα λεπτά που έπαθαν μπλακ άουτ όλα τα ραντάρ των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και βρέθηκαν 150 αεροπλάνα να πετούν εντελώς στα τυφλά μες στη νύχτα και χωρίς καμία καθοδήγηση από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Από εκείνη την ώρα και μέχρι το μεσημέρι της Παρασκευή υπήρξε κατάρρευση και των ραντάρ ελέγχου και του FIR Αθηνών που για 11 ώρες παρέμεινε «σκοτεινό» στη μισή του έκταση χωρίς να μπορούν να το ελέγξουν τα «μάτια» της πολεμικής αεροπορίας.
Σε αυτό το διάστημα παρατηρήθηκε αθρόα είσοδος πολεμικών αεροσκαφών της Tουρκίας (κυρίως φωτογραφικών) που βρήκαν μια μοναδική ευκαιρία να πραγματοποιήσουν τις πτήσεις τους σε απαγορευμένους ελληνικούς εναέριους χώρους καθώς δεν τους «έβλεπαν» τα ελληνικά ραντάρ.
Ήδη με απόλυτη μυστικότητα αξιωματικοί της ΕΥΠ και του δεύτερου γραφείου πληροφοριών κάνουν έρευνα για να διαπιστωθεί τι και ποιος προκάλεσε το μπλακ άουτ στα ραντάρ της πολιτικής και πολεμικής αεροπορίας.
Ερευνώνται 3 εκδοχές:
Πρώτο: Περιστατικό τυχαίο και μη αναμενόμενο πρόβλημα λόγω βλάβης στο σύστημα ηλεκτροδότησης του κέντρου ελέγχου Αθηνών-Μακεδονίας που βγήκε έτσι εκτός λειτουργίας (αυτή είναι η κυβερνητική άποψη).
Δεύτερο: Αναμενόμενο περιστατικό λόγω «γερασμένου» συστήματος λειτουργίας των ελληνικών ραντάρ (το περίφημο σύστημα PALLAS) όπου εγκαταστάθηκε το 1985 και αφέθηκε από τότε στη τύχη του (άποψη των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας)
Τρίτο: Σαμποτάζ με παρέμβαση ανθρώπινου παράγοντα στο κεντρικό σύστημα ραντάρ του Ελ. Βενιζέλος.
Ήδη επίσημα η Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας Ελένη Ράικου μετά από εντολή του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Ραγκούση ξεκίνησε κατεπείγουσα εισαγγελική έρευνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου